ameliyatsız estetik

Genital bölge değişik nedenlerden dolayı zamanla esmerleşme, bölgesel veya geniş renk koyulaşması, siyahlaşma, özetle kararma sorunları ile karşı karşıya kalmaktadır.
Bu tür durumlarda lazer hem büyük dudaklara hem de küçük dudaklara uygulanabilir.

Dış genital alan olarak adlandırdığımız vulva zamanla yaşa ve hormonal değişimlere bağlı olarak esmerleşebilir. Buradaki esmerleşmedeki ana hormon estrojendir.  Estrojen hormonu açısından zengin vulva dokusu, güneş ışınlarının UV etkisi altında koyulaşmaktadır.

Kadınların pek çoğu gebelik sırasında artan estrojen hormonları nedeni ile genital bölgelerindeki renk koyulaşmalarından şikayet etmektedir. Gebelik sonrasında da bu bölge kararmaları kalıcı olmaktadır. Özellikle esmer tenlilerde bu durum daha belirgindir.

Gebelik haricinde doğum kontrol hapı kullanımları, polikistik over sendromu, bazı hormonal sorunlar, bazı cilt hastalıkları da dış genital alanda esmerleşme, koyulaşma sebebidir. Ayrıca bazı kişilerde genetik yatkınlık da söz konusu olabilir.

Bazen de genital bölge epilasyonu amacıyla yapılan lazer uygulamaları sonrasında da genital bölgede renk artışı ortaya çıkabilmektedir. Genital alana verilen lazer ışığı cilt dokusundaki ‘melanin’ pigmentini aktive ederek bu bölgede esmerleşme yapabilir.

fraksiyonel karbondioksit (CO2) ile renk açıcı tedaviler; genital bölge beyazlatma, renk ağartma, genital alan renk açma tedavileri uygulanabilmektedir.

fraksiyonel karbondioksit (CO2) genital alan renk açma ‘labial whitening’ veya ‘vulvar whitening’ olarak da bilinmektedir.

Dış genital alandaki lazer uygulamaları aynı zamanda genital alanda sıkılaştırma (vulva tightening) amacıyla da yapılmaktadır.

fraksiyonel karbondioksit (CO2) ile yapılan renk açma tedavileri ortalama olarak 15-20 dakika sürer. İşlem öncesi lokal anestezik etkili krem kullanılması ağrı hissini ortadan kaldıracaktır. Genel anestezi ihtiyacı bulunmamaktadır. İşlem sırasında verilen lazer ışığı sayesinde cildin dermis tabakasında yer alan ve esmerleşmeye neden olan melanin pigmentini üreten ‘melanosit’ hücreleri tahrip edilmekte, böylelikle genital ağartma, beyazlatma amaçlanmaktadır.

Lazerle renk açma işlemi için genelde tek seansda da etkili olmasına rağmen cilt yapısına göre birkaç seans önerilmektedir. İşlemden hemen sonra kişi günlük sosyal hayatına devam edebilir.

Genital alan renk açma için kullandığımız fraksiyonel karbondioksit (CO2) lazer;
genital bölge sıkılaştırma, lazer ile vajina daraltma, idrar kaçırma sorununun çözümünde kullandığımız en etkili tedavi yöntemidir.Ayrıca cilt kırışıklıkları, akne izleri için yüz bölgesine de uygulanmakta ve oldukça iyi sonuçlar vermektedir.