Botulinum Toksin dinamik kırışıklıkları en etkili şekilde giderme yöntemi olarak tanımlanabilir. Kırışıklık tedavisi için kullanılan Botulinum Toksin, kaslarla sinir hücreleri arasında sinyal alışverişini destekleyerek kırışıklıkların giderilmesini sağlamaktadır bu sayede istenilen görüntü kazanılmış olur. Botulinum Toksin kırışıklık tedavisi daha çok alın, göz çevresi, kaş çevresi bölgelerinde kullanılmaktadır. Botulinum Toksin, mutlaka eğitimli bir doktor tarafından estetik merkezlerinde yada sağlık kuruluşlarında yapılmalıdır. Botulinum Toksin, estetik amaçla kullanılmasının yanı sıra nörolojik hastalık, şaşılık, göz tikleri ve ürolojik birçok hastalığın tedavisinde de kullanılmaktadır.

Kırışıklık Tedavisi Nasıl Yapılıyor?
Kırışıklık tedavisi uygulaması ise enjeksiyon bölgenin belirlenmesiyle başlar, daha sonra anestezi etkili bir krem veya buz bu bölgeye uygulanır ve uygun dozlarda Botulinum Toksin enjeksiyonla verilir. Uygulama süresi toplamda 10-15 dakika sürmektedir. Çok kısa süreli hafif batma hissedilir. Sonrasında ise bölgede ağrı kalmaz. Uygulama sonunda günlük hayata hemen dönülebilir. Botulinum Toksin etkisi 3-7 gün içerisinde görülmeye başlamaktadır. Ayrıca etkisi ortalama 6 ay kadar sürmektedir. Tekrar eden uygulamalarda ise bu süre 8-9 aya kadar uzayabilir. Botulinum Toksin yüze dinlenmiş, aydınlık ve olumlu bir ifade olarak yansır. Botulinum Toksin devam edilmezse zamanla tedavi öncesi duruma dönülmektedir.

Kadınlar Neden Botulinum Toksin Yaptırıyor?
Botulinum Toksin, yüz üzerinde zaman içinde oluşan ve özellikle mimik çizgilerini azaltan basit, cerrahi olmayan bir uygulamadır. Yüzde kızdığımız, güldüğümüz, şaşırdığımız zaman cilt altındaki kaslar hareket eder. Bu hareketlerin sürekli bir şekilde tekrarlanmalarıyla zamanla yüzümüzde kırışıklıklar oluşmaktadır. Bunların yanı sıra güneşe maruz kalınan süre, cilt ve kas yapısı, yaş, cinsiyet ve mimikleri kullanma sıklığı gibi etkenler seviyesinde ciltte belirleyici olmaktadır. Botulinum Toksin’un yılan zehri olduğuna dair yanlış bilgiler olsa da aslında Botulinum Toksin özel bir bakteriden üretilmiş doğal ve saflaştırılmış protein esaslı bir ilaçtır. Ülkemizde Botulinum Toksin, kaş arası kırışıklıkları tedavisinde ilk ve tek sağlık bakanlığı tarafından onaylı ilaç olmuştur. ABD’de ise FDA tarafından onaylanmıştır. Sağlıklı her birey Botulinum Toksin için uygundur. Hayatın her alanından görüşüne önem veren binlerce kadın ve erkek Botulinum Toksin faydalarını keşfetmiş ve bu yöntemden faydalanmaktadır. Bunların yanı sıra güvenilir uzmanlar tarafından yapılması gereken kırışıklık tedavisi, İzmir’de Dr. Ebru Durmuş tarafından yapılmaktadır. Sizde kırışıklık tedavisi yaptırmak istiyorsanız www.drebrudurmus.com adresinden ulaşıp gerekli desteği alabilirsiniz.

Botulinum Toksin Tedavisi Hangi Alanlarda Kullanılır?
Kazayağı bölgesi ve yüzün üst bölgesi için uygulanabilen bir tedavi yöntemi olan Botulinum Toksin, ünlü camiasının olduğu gibi çok sayıda insanın da tercih ettiği operasyonlardan bir tanesidir 2002 yılından bu yana kozmetik alanında kullanılan Botulinum Toksin, FDA* onaylı bir üründür. Dönem içerisinde yaşadığınız stres ve sıkıntı ya da iş hayatınızdaki gerginlikler ile birlikte çevresel etkinlikler de cildinizde bir takım sorunlara neden olabiliyor ve bu sorunlar genellikle kırışıklık ya da sarkma olarak karşınıza çıkıyor. Çevresel faktörlerin yanı sıra genetik olarak da meydana gelen bu deformeler özellikle orta yaş grubundaki kadınların rahatsız olduğu konuların başında geliyor, Botulinum Toksin ile birlikte sizler de bu sorunlardan kısa süre içerinde kurtulabiliyorsunuz. Yüz bölgesindeki kırışıklık tedavisinde şu an için en çok tercih edilen yöntemlerden bir tanesi olan Botulinum Toksin bu yöntem sayesinde sizler de daha sağlıklı ve daha güçlü bir cilde sahip olabiliyorsunuz. Yukarıda belirttiğimiz gibi ortalama 6 ay gibi bir süre kalıcılığını koruyan Botulinum Toksin farklı bölgelerde kullanıldığında ise bu süre artmaktadır.

FDA ; Amerika Birleşik Devletleri Sağlık Bakanlığına bağlı bir sağlık kuruluşudur. Bir çok medikal, ilaç ve diyet ürünlerinin onayını ve kontrolünü sağlamaktadır.