ameliyatsız estetik

Botulinum Toksin, başta kırışıklık tedavisi olmak üzere bir çok alanda kullanılan ve Clostridium Botilinum isimli bakterilerden elde edilen bir nörotoksindir. Kasları gevşeterek kırışıkları yok etmede etkisi FDA* (U.S. Food and Drug Administration) tarafından kanıtlanmış üründür. Türkiye'de 1990'lı yıllardan bu yana kullanılan Botulinum Toksin (kırışıklık tedavisi) yöntemi hakkında en detaylı bilgi ve açıklamaları bu sayfada bulabilirsiniz.

Kırışıklık Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Botulinum Toksin, salgıladığı asetikolin sayesinde uygulandığı bölgedeki kasların gevşemesine ve o bölgedeki kırışıklıkların giderilmesini sağlamaktadır. Cildin gergin olmasını sağlayan bu özel formül ile sizde yüzünüzdeki kırışıklıklardan kurtulabilirsiniz. Herhangi bir anesteziye gerek duyulmadan gerçekleştirilen kırışıklık tedavisi işlemi sırasında ve sonrasında her hangi bir acı hissi yaşamazsınız. Botulinum Toksin yapılacak bölge detaylı bir şekilde temizlendikten sonra kas içerisine ince uçlu iğneler vasıtasıyla düşük dozlarda ilaç enjekte edilir, ortalama yarım saat süren bu işlem sonrasında kişi günlük aktivitelerine devam edebilmektedir. Oldukça ince uçlu özel iğneler ile gerçekleştirilen Botulinum Toksin yönteminde sadece iğnenin yüzünüze temas ettiği anda küçük bir sızı hissedersiniz. Tedavi süresince duyduğunuz tek sızı bu kadar olacaktır, seans bittikten sonra işlem yapılan bölgedeki kasları fazla kullanmamanız ve ilgili bölgeye masaj yapmamamız tavsiye edilir.

Botulinum Toksin Etki Süresi

Öncelikle Botulinum Toksin yaptırmak isteyenler şunu bilmelidir, bu tedavi yöntemi 6 aylık süre boyunca etkilidir ve belirli periyotlarda tekrar edilmesi gerekmektedir. Uygulama yapıldıktan iki gün sonra etkisini hissetmeye başlayabilirsiniz. Eğer bu işlemi ilk defa yaptırıyorsanız ikinci uygulamayı 3-4 ay sonra yaptırmanız daha olumlu sonuçlar almanıza olanak sağlayacaktır. Düzenli uygulandığı taktirde 6 ayda bir yada yılda bir defa yaptırmanız kırışıklık tedavisinde size başarı sağlayacaktır. Uygulama sonrasında etkisini her geçen gün hissedebileceğiniz Botulinum Toksin tedavisinin en etkili olduğu dönemler ilk 3-4 aydır sonrasında zamanla kırışıklıklar eskisi kadar olmasa da tekrar oluşmaya başlayacaktır. Bu aşamadan sonra uygulanacak ikinci bir kırışıklık tedavisi etkisi daha uzun olacaktır.

Uygulama Alanları

Göz çevresi Kaş aralığı Boyun bölgesi Alın Çene ve dudak bölgesi Ağırlıklı olarak yüz ve çevresine uygulanan bu işlem yaptırmadan önce doktorunuzla mutlaka ön görüşme gerçekleştirin. Başarıya ulaşmanın en önemli noktalarından birisi de doğru doktoru ve estetik merkezlerini tercih etmekten geçiyor. Günümüzde bir çok güzellik merkezi kırışıklık tedavisi için Botulinum Toksin yapsa da kullanılan malzeme, işlemi yapacak doktorun deneyimi ve uygulama yöntemleri oldukça önemlidir.

2019 Fiyatları

Botulinum Toksin fiyatları belirlenirken ne amaçla yapıldığı son derece önemlidir, Botulinum Toksin kırışıklık tedavisinde kullanıldığı kadar aşırı terleme ve migren ağrıları içinde uygulanmaktadır. Bu yüzden fiyatlarını ön görüşme yapmadan belirtmeyi doğru bulmuyoruz. Daha sağlıklı bilgi almak için 0 (232) 421 30 64 numaralı telefondan bizlere ulaşabilir Botulinum Toksin hakkında kafanıza takılan tüm soruları uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Az Bilinen Özellikleri

her ne kadar günümüzde kozmetik, kırışıklık giderici olarak kullanılsa da Tıp dünyasında gerçekten önemli bir yere sahiptir. içerdiği özel formülü sayesinde felçli hastalardan, kas kasılma rahatsızlığı yaşayanlara, farkında olmadan yapılan mimik hareketlerinden şaşılığa kadar bir çok alanda Botulinum Toksin tedavisi uygulanmaktadır. Ayrıca aşırı terleme ve migren ağrılarına çözüm olarak da kullanılmaktadır.

Kırışıklıklar Neden Oluşur?

Özellikle yüz çevresindeki kaslar sürekli hareket halindedir, bu hareketlilik yıllar boyunca devam ettiği için deride deformeler ve kırışıklıklar kalıcı bir hale dönüşür. "Dinamik çizgiler" ismi verilen bu kırışıklıklar genellikle alın bölgesinde yatay bir şekilde oluşur ayrıca kaş arasında ince çizgiler olarak da gözükmektedir. Göz kenarlarında oluşan ve halk arasında kaz ayağı olarak bilinen kırışıklıklar da bu nedenle oluşmaktadır.

Migren Tedavisinde Etkili Yöntem

Migren ağrılarını yüksek ölçüde geçiren Botulinum Toksin etkisi büyük bir tesadüf sonucu keşfedilmiştir. Migren ağrısı çeken kişilerin kırışıklıklarını yok etmesi için Botulinum Toksin yaptırdıktan sonra ağrılarının geçtiğini belirtmesi üzerine Botulinum Toksin migren ağrılarına çözüm olduğu ortaya çıkmış ve daha sonrasında yapılan testlerle etkisi kanıtlanmıştır. Migren ağrılarına neden olan etken ise baş bölgesinde yer alan kasların gergin olmasıdır bu nedenle kişi dayanılmaz baş ağrıları yaşamaktadır. Botulinum Toksin toksin uygulandığında baş bölgesindeki kaslar gevşer ve bir hafta içerisinde ağrılar tamamen ortadan kalkar ve ortalama altı ay boyunca etkisini sürdürür.

Aşırı Terleme Sorunu Mu Yaşıyorsunuz?

Botulinum Toksin, ter bezleri ile onları çalıştıran sinir uçları arasındaki çalışmayı dengeleyerek aşırı terlemeyi önler. Yağ bezelerine uygulanan Botulinum Toksin sayesinde koltuk altı, avuç içi ve ayak tabanındaki aşırı terlemelere son verebilirsiniz. Bu tedavi yöntemi ile birlikte ter kokusundan da kurtulabilirsiniz. Kırışıklık tedavisinin aksine aşırı terlemede uygulanan Botulinum Toksin tedavisinin etkisi bir yıla yakın bir süre devam etmektedir.

Botulinum Toksin Tarihçesi | Bunları Biliyor Musunuz?
Alman fizikçi Justinus Kerner tarafından 1817 yılında alt yapısı oluşturulan ve 1895 yılında yine Alman bir fizikçi tarafından Clostridium botulinum bakterisinin ayrıştırılması sonucu kas hastalıklarına iyi geldiği tespit edilmiştir. 1970'li yıllarda maymunlar üzerinde denen Botulinum Toksin ilk olarak 1980 yılında insanlar üzerinde şaşılığın giderilmesinde kullanılmıştır. *FDA Amerika Birleşik Devletleri Sağlık Bakanlığına bağlı gıda, ilaç ve kozmetiklerden sorumlu birimdir. Bu konuda daha detaylı bilgiyi https://tr.wikipedia.org/wiki/FDA adresinden öğrenebilirsiniz. Yukarıda yer alan yazının tamamı Dr. Ebru DURMUŞ için özel olarak hazırlanmış olup kaynak belirtilmeden kullanılması kesinlikle yasaktır. Dr. Ebru DURMUŞ İzmir'de kırışıklık tedavisi, dudak dolgusu ve selülit tedavisi gerçekleştiren başarılı bir estetik merkezidir.